אינקדס תגיות | ראשי | איך זה עובד? | הוסף תגית חדשה | קידום תגיות אינדקס אתרים

אינדקס אתרים

מבוסס תגיות
על רכב ותחבורה   |   מאמרים, כתבות, ידיעות, סקרים, חדשות, מדיה, הכל... על רכב ותחבורה
טיימינג - מערכת תזמון מנוע 4 מהלכים (או פעימות, בסלנג) - רכב, אופנוע, קטנוע, טרקטורון

שחר לוי,
מחבר הספר ומנהל בית הספר לטכנאות מעשית 'המכונה שבאופנוע'

כאשר אנו רוצים להכיר כיצד משפיע האוויר על פעולתו הליניארית ועל תפוקתו של מנוע 4 מהלכים, יש צורך להבין מה האוויר חווה במהלך זרימתו מסעפת היניקה אל פנים חלל הצילינדר.

אופן פעולת מנוע בעירה פנימית במכונה שבאופנוע
ובכן, בשלב ראשון ובאופן הבסיסי ניתן לומר כי בתחילת מחזור היניקה נפתח חלל הצילינדר ומתמלא בתערובת של אוויר ודלק המוזרמת אליו מתיבת האוויר דרך סעפת היניקה. בשלב הבא נסגר חלל הצילינדר למשך זמן מסוים, ובה בעת התערובת נדחסת, מוצתת ואף מתחילה לבעור - זהו מהלך הדחיסה. מיד לאחר מכן מתחיל מהלך העבודה שבו מופקת האנרגיה הדרושה לסיבוב גל הארכובה, ובסופו נפתח שוב חלל הצילינדר, וגזי הפליטה מתפשטים ויוצאים אל האוויר האטמוספרי.

ברגע זה הסתיים מחזור אחד, וחלל הצילינדר מוכן לתחילתו של מחזור חדש! מהאמור ניתן להבין כי חלל הצילינדר נחשף פעמיים לאוויר האטמוספרי במהלך מחזור פעולה אחד של המנוע. תחילת המחזור (מהלך היניקה) וסיומו (מהלך הפליטה) הם אותם רגעים שמתאפשרת בהם תנועת תערובת חדשה פנימה ויציאה של גזי פליטה (אנרגיה מבוזבזת) אל מחוץ לחלל הצילינדר.

מי מנהל ת'עניינים?
זרימה זו מתאפשרת בזכות תנועת הבוכנה לאורך הצילינדר, דבר הגורם לשינויים בנפחו, ובהתאם לכך גם לשינוי בהפרש הלחצים הקיים בין חלל הצילינדר לבין לחץ האוויר אשר מחוצה לו - בתיבת האוויר. לדוגמה, במהלך היניקה הלחץ בחלל הצילינדר נמוך בהשוואה לזה הקיים בתיבת האוויר, ומסיבה זו התערובת נשאבת לתוכו. לעומת זאת, במהלך הפליטה נותרים גזים שלא הצליחו להישרף בתהליך הבערה, ומכיוון שלחצם גבוה מהותית מזה האטמוספרי, הם שואפים לצאת אל מחוץ לחלל הצילינדר בהזדמנות הראשונה הניתנת להם. אוקי, אבל מי שולט על תנועת התערובת פנימה והחוצה? ובכן, כל עוד מחקרנו הפעם מתמקד באופן פתיחת חלל הצילינדר וסגירתו, יש להבין כי חייב להיות סנכרון כלשהו, מדויק מאוד וקבוע, בין פתיחת השסתומים וסגירתם לבין סיבוב גל הארכובה. קשר מכאני קבוע זה מתאפשר באמצעות מנגנון תזמון משולב הכולל בראש ובראשונה את גל הפיקות, הנחשב ל"מנהל העניינים" שכן הוא השולט בתזמון פתיחת וסגירת תעלות היניקה והפליטה בהתאם לתנועת הבוכנה. הקשר המכאני בין גל הפיקות לגל הארכובה מתבצע על?ידי אחד מבין שלוש האופנים הבאים:

אפשרות מס' 1:
שרשרת חוליות - דומה במבנה שלה לשרשרת ההינע המניעה את הגלגל האחורי. זהו המנגנון הנפוץ ברוב מנועי האופנועים בעולם. התבונן בתמונה הימנית בתחתית העמוד המציגה חתך של מנוע ה- R1000 2004 ותוכל לראות את שרשרת התזמון. זו האחרונה "חובקת" ומקשרת בין זוג גלגלי שיניים המפעילים את גלי הפיקות לבין גלגל שיניים נוסף בקצהו התחתון של המנוע, המותקן על קצה גל הארכובה. חשוב להזכיר כי שרשרת התזמון עשויה להיות בצ?די המנוע או במרכזו.

אפשרות מס' 2:
שילוב של גלג"ש ביניים ושרשרת תזמון כפי שניתן לראות בחתך של מנוע ה- TL1000 בתמונה השמאלית. הפעם, שרשרת התזמון אינה חובקת את זוג גלגלי השיניים בקצה גלי הפיקות אלא את גלגל השיניים המותקן ביניהם, מה שמאפשר לקצרה ומאלץ אותה להסתובב בכיוון ההפוך, דהיינו - אחורה. זהו יתרון נפלא מבחינת האינרציה, אבל חשוב לזכור זאת כאשר מסובבים את המנוע ידנית (כוונון מרווח שסתומים ו/או בעת החלפת השרשרת). סידור הנדסי זה קיים גם במנועי ה- LC8 V-Twin וה- Twin של MZ.

אפשרות מס' 3:
מתבצע על?ידי תשלובת גלגלי שיניים בלבד, למיטב ידיעתי היא אופיינית רק למנועי ה- V מבית HONDA, ובמובנים רבים זהו מנגנון התזמון היעיל ביותר, הן מבחינת הצליל החשמלי שמשמיעים המנועים הללו, ובמיוחד מבחינת אמינותם לאורך שנים. בקשר לתמונה - פעם אחרת... ;-)


זכור כי אופן התחזוקה שלו משפיע במישרין על כמות המרשרשים בכיסך ועל רמת הבטיחות שלו, כאשר האפלה המקצועית, הבטיחותית וחוסר האונים שהנך חש בכל הקשור במכונה שבאופנוע יכולה להיעלם בנקל. למען מטרה זו בדיוק החלטתי להרים את הכפפה, לפרסם ספר מקצועי בעברית ואף ליזום ולהקים בית ספר מעשי לטכנאות אופנועים. שני אלו ושירותינו הייחודיים הנוספים, עליהם תוכל ללמוד באמצעות שני האתרים שלנו, מציעים לך מקור מידע תיאורטי נרחב ביותר, קורסים מקצועיים ומעשיים ברמה הגבוהה ביותר שיאפשרו גם לך ללמוד כיצד להבין, לתחזק ולשפר את מערכות 'המכונה שבאופנוע' והגנה מקצועית משפטית בכל מחלוקת שעלולה להתעורר, חלילה.

במאמרים נוספים המפורסמים כאן תוכל להחכים בהיבטים הקשורים במכונה שבאופנוע, ואם עדיין יש לך שאלות, הנך מוזמן לרכוש את הספר 'המכונה שבאופנוע' ולצאת לחוויית קריאה מרתקת במיוחד. כמו כן הנך מוזמן ליטול את מלוא האחריות על תקינות ובטיחות המכונה שבאופנוע או הקטנוע הפרטי שלך בידיך שלך, ולהצטרף לאחד מימי העיון ו/או הקורסים שאנו מציעים בבית הספר לטכנאי אופנועים.

שירותינו הייחודיים יאפשרו לך לחסוך את עלויות התחזוקה בכל אופנוע עתידי או להשתלב בענף כאיש מקצוע מוערך, להתענג מתחושת הסיפוק שתלווה אותך בעת פיתרון בעיה או תקלה, ובעיקר - לוודא כי המכונה הפרטית שלך או זו של הלקוח שלך אכן תטופל כראוי ובאופן הבטיחותי ביותר - למען השקט הנפשי.

בינתיים, פקח את עיניך והקפד לתחזק את מערכות המכונה שבאופנוע או הקטנוע, רכוב בזהירות, ושמור על חייך!

שחר לוי
מנהל בית הספר לטכנאים 'המכונה שבאופנוע'

אתר הבית שלנו: www.insightmoto.com
אתר המוקדש לספר: www.insightmoto.net

נייד: 050-8633673
משרד: 09-7680008


שחר בן 35, אדם ואופנוען, יזם בנשמתו, הנדסאי מכונות-רכב ומורה טכנולוגי בוגר טכניון בהשכלתו. ב- 2004הקים שחר את המכון להנדסה ובטיחות דו-גלגלית, וב- 2006 פרסם את הספר המקצועי היחידי בשפה העברית -'המכונה שבאופנוע'. מיד לאחר מכן יזם והקים את בית הספר לטכנאות מעשית 'המכונה שבאופנוע' הראשון והיחידי מסוגו בישראל, המציע קורסים מעשיים ברמה של הנדסאי מכונות-רכב ובשפה של ילד שיאפשרו גם לך לטפל לבדך באופנוע




מקור המאמר

תגיות מומלצות רוצים לקדם כאן תגית? לחצו כאן >>
דומיינים למכירה  |  עיצוב לוגו  |  ישראל  |  עיצוב אתרים
עוד על רכב ותחבורה
ביטוח רכב   למאמר המלא לחצו כאן >>
מכירת רכבים ביבוא אישי   למאמר המלא >>
מכוניות רבות המוסבות לגז סובלות מבעיות בשסתומים   למאמר המלא לחצו כאן >>
השכרת רכב בקלילות   למאמר המלא לחצו כאן >>
לוח רכב - הכל על לוח רכב   למאמר המלא לחצו כאן >>
כיצד לשפר את איכות הרכב שלך, לחסוך בדלק ולשמור על איכות הסביבה?   למאמר המלא לחצו כאן >>
רישום כלי רכב על שם החברה - האמנם תנאי הכרחי להתרת ההוצאות?   למאמר המלא לחצו כאן >>
האוטו -הכפיל שלנו   למאמר המלא לחצו כאן >>
שמירת מרחק   למאמר המלא לחצו כאן >>
מנועים לרכב   למאמר המלא לחצו כאן >>
לימוד נהיגה בישראל בצורה בטוחה   למאמר המלא לחצו כאן >>
עשרת הדיברות לנהיגה נכונה בחורף   למאמר המלא לחצו כאן >>
 4612 תגיות באינדקס אתרים מבוסס תגיות הוסף אתרך לאינדקס >>
שירותים (350) בריאות (302) תיירות ונופש (278) חתונות ואירועים (253)
בית וגן (249) קניות וחנויות (212) פנאי ובידור (206) עסקים (195)
אינטרנט (155) מחשבים (152) לימודים (149) אוכל (139)
רכב ותחבורה (131) חוק ומשפט (127) טיפוח ויופי (125) כספים (122)
ספורט (110) עיצוב ואמנות (106) פרסום ושיווק (102) ילדים ותינוקות (96)
בניית אתרים (94) מתנות (93) הריון ולידה (93) נדל"ן (88)
צילום (83) אופנה והלבשה (80) חדשות ואקטואליה (78) בעלי חיים (73)
עבודה (64) אהבה ויחסים (60) אינדקס (55) משפחה (54)
מבוגרים (54) נשים (42) משחקים (42)
הוספת תגית חדשה חינם
הקלידו תגית רצוייה: (מילה או מחרוזת)

בחרו קטגוריית סיווג: (לקישור התגית)
בדקו זמינות של תגית רצויה
תגית: מילת מפתח אחת או צירוף מילים

למה תגיות?
כי תגית מתוך אינדקס תגיות תביא תעבורה נוספת לאתר שלך.

כי אינדקס אתרים של תגיות, משלב גם תכנים בתחומים השונים.

כי תהליך הוספת תגית לאינדקס פשוט, מהיר וללא צורך בהרשמה.

כי אינדקס תגיות מעניק תגית בלעדית עם קישור ישיר לאתרכם.

כי באינדקס אין כפל תגיות וכל תגית תקושר תמיד לאתר אחד.

כי השירות ניתן חינם וללא התחייבות.


הוספת תגית לאינדקס התגיות נעשית בחינם
  הוספת תגית לאינדקס התגיות נעשית בחינם
לחצו כאן להוספת תגית >>
 

מעוניינים לקדם אתרכם בתגיות מומלצות באתר?
  מעוניינים לקדם אתרכם בתגיות מומלצות באתר?
לפרטים נוספים לחצו כאן >>
 

כמה פשוט להוסיף תגית חדשה לאינדקס?
  כמה פשוט להוסיף תגית חדשה לאינדקס?
קראו על איך זה עובד >>
 
ראשי | איך זה עובד? | הוסיפו תגית חדשה | קידום תגיות | פנו אלינו
כל הזכויות שמורות © תגיות אינדקס אתרים