אינקדס תגיות | ראשי | איך זה עובד? | הוסף תגית חדשה | קידום תגיות אינדקס אתרים

אינדקס אתרים

מבוסס תגיות
על עסקים   |   מאמרים, כתבות, ידיעות, סקרים, חדשות, מדיה, הכל... על עסקים
ניתוח עסקי של פרוייקט פנטזי

מטרת העל של חברת אליזבט ארדן בכל הנוגע לקמפיין השיווקי של הבושם פנטזי, היתה להשפיע על התנהגותה של הצרכנית הפוטנציאלית תוך מיתוגו של הבושם בעיניה כחלק מהדימוי הפנימי של החברה ותוך בידולו משאר מתחריו לנישה. החברה שילבה באופן מושכל את כל האמצעים השיווקיום הרלוונטיים שעמדו לרשותה בכל אחת מהמדינות אשר השתתפו בקמפיין המדובר, כשמסריה הועברו מחד באופן אחיד ומאידך בצורה "ממוקדת לקוח", וזאת על מנת להגיע ליעדים אותם היא הגדירה מלכתחילה. אליזבט ארדן בחרה לנקוט בפעילות תקשורתית משולבת (Integrated Marketing Communications) ולא לשמור על "שקט תעשייתי" כיוון שקל יותר לבצע פנייה ללקוחה פוטנציאלית כאשר היא כבר מכיר את שם החברה ואת שמו של הבושם, לעומת פנייה ללקוחה פוטנציאלית שמעולם לא שמעה עליהם. אליזבט ארדן הבינה שפרסום מיושן ועל פי השיטות המסורתיות, אינו הכלי היחיד על מנת להגיע לקהל המטרה וכי יש לייעל את פעילות השיווק על מנת להגיע לאותן תוצאות באותה השקעה כספית או אף בפחות מכך.

הפלורליזם התקשורתי והתחרות הגוברת בשנים האחרונות אילצה את אליזבט ארדן לשדר במספר ערוצים במקביל על מנת למשוך את תשומת הלב של קהל המטרה ולהגביר את המכירות, כאשר כל זה התבסס על ארבעה ערוצי פעילות עיקריים: פרסום, יחסי ציבור, קידום מכירות ומכירה אישית. אסטרטגיה השיווקית התבססה על ניצול של כמעט כל אמצעי המדיה הקיימים בכל אחת מהמדינות שהשתתפו במסע הפרסום וזאת על מנת להגיע טוב יותר על הצרכנית, בידיעה כי קהל המטרה יגיב בצורה טובה ביותר ביחס עלות/תועלת הטוב ביותר. הקמפיין שילב בנוסף לאמצעי התקשורת המקובלים כמו הטלוויזיה, העיתונים, הרדיו, פסטיבלים וכיו"ב, שני אמצעי תקשורת אשר בהם נעשתה עבודה יוצאת דופן, מתוכחמת וחדשנית. אמצעי התקשורת החדשני והמיוחד ביותר היה אתר אינטרנט אשר בו הוטמעו מספר רב של אפליקאציות אשר יכולות לגרות את הצרכנית להשתמש בהן עוד ועוד לקחת חלק פעיל באתר. השמוש בכלי התאפשר כחלק מהשיפור הטכנולוגי שחוו אתרי האינטרנט ומהאפשרויות הרבות אותן הן יכולות להצביע לגולש בניגוד למה שניתן היה להציע לפני כמה שנים (כחלק ממהפכת הווב 2.0 המתחוללת בימים אלו) וכחלק מהגידול ההולך וגובר בתקציבים שמפנה עולם הפרסום אל המדיה האינטרנטית. הגולשת יכולה לשמוע ולהרגיש חלק מעולמה הפרטי של בריטני ספירס, ממש כאילו בריטני הכניסה אותך לפייסבוק. באתר ניתן להוריד שירים, לשלוח ברכות ולקרוא מידע מקיף מאוד על עולם הקסם והפנטזיות של בריטני.

מדיה מרכזית נוספת אשר בה נעשה שימוש במהלך הקמפיין, היא עולם הסלולר. עולם הסלולר נתפס גם כן כעולם רווי תוכן ועשיר אשר בעזרתו יכולה הצרכנית להגדיר את עולמה ולנסות להבדל מחברותיה. את זאת הצרכנית עושה בד"כ בעזרת סוג המכשיר, צבעו, צלצלו ואלמנטים נוספים. בעזרת עולם הסלולר הצליחה אליזבט ארדן לבצע קידום מכירות מאוד פרסונלי וממוקד. הלקוחות הפוטנציאליות קיבלו הודעות על השקתו של המותג והסבר על מקום המצאו, בנוסף לכך הצליחה החברה למנף את ענף הרינגטונים העשיר אשר מגלגל המון כסף ואשר גם כן מהווה מקדם מכירות מצויין, כל לקוחה באשר היא, להוריד אל הטלפון צלצולים בקולה של בריטני. המסר השיווקי שהועבר בעזרת המותג התבסס על מיניותה של בריטני ועל האופן בו היא הוצגה בתקשורת ודימויה התוסס והסורר (דבר שהתפתח והשתנה לאורך השנים). שם המוצר, צבעו וריחו גם כן עזרו לאופן בו הוא מותג ועזרו במיצובו בעיני הלקוח ועל האסוציאציה אותה מקשרת הלקוחה אל הבושם. חשוב לומר כי המסר שהועבר בערוצים השונים, בין אם דרך האינטרנט, דרך הרדיו או דרך המגזינים, היה אחיד ומתואם על מנת לבנות מסר ותדמית אחידים, כך שהלקוחה פוטנציאלית הנחשפת לבושם בשני מוקדים שונים, תדע כי מדובר באותה חברה ובאותו מסר.

2. הפעילות השיווקית הגלובלית אשר ניצבה בפני חברת אליזבט ארדן, הציבה בפניהם אתגרים לא פשוטים אשר יכלו מחד להעיב על תוצאות הקמפיין הרצוי ומאידך גם להביא להצלחה כבירה במכירות מעל ומעבר למצופה. על מנת להצליח במגוון של מקומות בו זמנית ובאופן משולב, היה על החברה לנקוט בכל הפתרונות השיווקיים העומדיםלרשותה בכל המדינות בו זמנית, החל בתכנון אסטרטגיה שיווקית נכונה בכל מדינה דרך בניית תכנית יחסי ציבור גלובליתומקומית ובניית מערכת יחסים עם אנליסטים מקצועיים, ייזום והשתתפות בכנסים מקצועייםוכלה באסטרטגיית צינורותשיווק ומכירה ללקוחות, בין אם באמצעות אנשי מכירות מקומיים או שותפים עסקיים בשוקהמטרה בכל אחת מהמדינות. מלכתחילה היה על החברה לבחור היכן ברצונה לשווק את הבושם, ולהגדיר באילו מדינות היא תוכל להגיע אל לקוחותיה הפוטנציאליות ביתר קלות ובנוסף גם למקסם את רווחיה. לטעמי היו כמה טעמים מרכזיים שעזרו לחברה לבחור דווקא את המדינות אשר נבחרו לבסוף, כיוון שבבסיסו של הקמפיין נעשה שמוש מאסיבי בכל אמצעי המדיה אשר עמדו לרשותה, אזי היה על אליזבט ארדן ראשית לעקוב אחר הרגלי הצריכה התקשורתיים של קהל לקוחותיה הפוטנציאלי, בידיעה כי בקרב הצרכניות במדינות שנבחרו יש נטיה רבה לגלוש באינטרנט ולעשות שמושים כאלה ואחרים במכשירי הסלולר ובעולם התכנים שהוא מציג, במדינות בהן אין גישה לאמצעים אלו או שהשיווק דרכן לא מפותח ניתן היה לצפות לכשלון הקמפיין. בנוסף על החברה היה לבחור מתחילה מדינות בהם אשיותה של בריטני ספירס יכולה להוות מנוף למכירתו של הפנטזי, מדינות אשר לא נחשפו מספיק אל הדמות או שהדמות בקרבן מזוהה עם מיתוג היכול לסכן את מכירתו לא היו נבחרים מלכתחילה. בנוסף עקב מחירו הגבוה של הבושם, היה על החברה לבחור במדינות עשירות ומפותחות אשר שם ניתן היה לרכוש את הבושם. בעיה נוספת שיכולה היתה לצוץ היא בעיות הקשורות למיתוגו הסקסי של המוצר והשפעתו השלילית שתתכן ותתקבל בחברה המקומית, דבר אשר לא היה צולח למשל אף מדינה מוסלמית-שמרנית או פונדמנטליסטית כמו איראן (בשונה מאיחוד אמרויות ערב המתקדמת), יש לומר שקמפיינים תקשורתיים רבים בעבר שנסובו סביב סקס ומיניות הצליחו לעורר מחמאות ונכשלו בסופו של דבר במדינות שלא ערוכות לכך. קשיי השפה כפי שנראה גם הם היוו שיקול בבחירת המדינות אשר בהן יושקו המוצרים. קל יותר להשיק מוצר שמקורו בארה"ב, במדינות אנגלוסקסיות, אשר ביתר קלות ניתן להתגבר על קשיי שפה, תרגום ופענוח.

רגולציה בתחום החדירה לשוק גם הוא יכול היה להוות שיקול בבחירות המדינות שישתתפו בקמפיין. מדינות קומוניסטיות או מדינות בעלות קשיים מנהלתיים יכולות היו להווה מכשול גדול בכניסתה של אליזבט ארדן לשוק. לכן כפי שניתן לראות, נבחרו 7 מדינות מ4 יבשות, שמה שמשותף להן הוא שכל הבעיות שהועלו, לא היוו מכשול עתידי עבור החברה. בבואה לקמפיין היתה צריכה החברה לחקור כל אחת מהמדינות הללו, ולהתאים את הקמפיין כך שיהיה גם אחיד במסר אך מנגד שידע להיות מתאים בדיוק לקהלי היעד השונים באותה מדינה (גיל, אזור מגורים, מוצא, מצב סוציו-אקונומי וכיו"ב). כחלק מהגשמת המטרה בחרה החברה במדיוק היכן לפרסם בכל מדינה, באילו מגזינים ותוכניות טלוויזיה ברצונה לפרסם. החברה התאימה את שפת אתר האינטרנט שלה לכל אחת מהמדינות (גאו טרגטד), וכנ"ל לגבי התכנים הסלולרים (נעשה מול 20 חברות סללור, שונות). כחלק מהשיווק הגלובלי בחרה החברה את הגורמים שאיתם ברצונה לעבוד בכל מדינה, כמו: חברת הפרסום המקומית, חברת היח"צ, משרד עורכי הדין שייעצו לה וכיו"ב. בנוסף בחרה החברה גם באילו פסטיבלים מקומיים תקח חלק והאם לחבור למותג מקומי משלים על מנת לקדם את המוצר למשל. הערים בהם ישווק המוצר ראשית והמקומות בהם יחלקו את הסמפלים גם כן נבחרו מראש.אין ספק כי על מנת להצליח בקמפיין גלובלי עתיר תקציבים, רב ערוצי וממוקד קהל מטרה, שעולה בו זמנית בכמה מדינות, עשתה החברה מראש תכנון מדויק, כאשר בכל מדינה היה עליה לחקור את השוק ואת התנאים להגיע אליו במשך זמן רב וזאת על מנת לודא את הצלחת הקמפיין.

3. האפקטיביות והיעילות הנובעת מעצם השימוש במפורסמיםבקמפיינים תקשורתיים בארץ ובעולם, עומדת למבחן לא פעם בעקבות הצלחות מסחררות לצד כשלונות צורבים שיצרו באז בעולם הפרסום בשנים האחרונות. סוגיית השימוש בסלבריטיאים בקמפיינים תקשורתיים נראית היום רלוונטית ועכשיות יותר מאי פעם, בעידן תוכניות הריאליטי, בו נולדים כוכבים חדשים מדי שבוע, נראה שהסגידה למפורסמים הגיעה למימדים של פולחן חסר תקדים. מכיוון שאנשי פרסום מוצאים פרנסתם מזיהוי טרנדים בקרב הקהל, נראה טבעי שימהרו לשכור את שירותי הסלבריטי התורן עבור המוצרים שבאחריותם במטרה לנצל את מעמדו לצרכי מסע הפרסום.ההיגיון מאחורי שילובם של ידוענים בפרסום פשוט, דמות פופולארית שמעוררת הזדהות בקרב קהל היעד, ושמוצגת בסמיכות למוצר, או תוך שמוש בו או הפעלתו, יכול לפתח אצל הקהל שנחשף לפרסומת גישה חיובית כלפיו ולהשליך אותה בנוסף גם על המוצר. אם הדמות מזוהה כמצליחה, מתוחכמת ואהובה, ייתכן וגם המוצר יתפש ככזה בעיני הצרכנים. מהצצה בערוצי הפרסום בישראל ניתן לקבל את הרושם המוטעה שהשימושבסלבריטאים כמובילי המסר הפרסומי הוא האסטרטגיה האפקטיבית ביותר לבניית מותגיםולהגדלת המכירות של הקמפיין וכי כל מסע פרסום של חברה גדולה בארץ חייב להיות מלווה בסלבריטאי. למרות שרוב המחקרים שנעשו בנושא מראים בבירור שהאפשרותשהסלבריטאי יעלה את כמות המכירות של המותג מתאפשרת רק במקרים מאוד ספציפים, נראה שהאסטרטגיה הזו,הפכה בשנים האחרונות לברירת מחדל פופולארית למדי בעולם הפרסום. מבחינת החברות המפרסמות, שימוש בדמות מפורסמת כמוביל קמפיין יכול להוות אתגר וסיכון רב. מרבית המפורסמים עושים שימוש תמידי בעזרת הכלים התקשורתיים שעומדים לרשותם, כדי ליצור פרובוקציות בעיני הקהל וכך לשפר את תדמיתם או לרתום את הקהל למענם, לכן מרביתם חשופים יותר לפליטות-פה ולמעידות, מה שעלול לגרום לנזק רב למותג שאותו הם מפרסמים. השערוריות האחרונות בהן מעורבת ספירס אמנם לא פגעו בהצלחת המותג פנטזי כי לא קרו בעת השקתו, אך לעיתים המומנטום להשקת המוצר מתבררת כשגויה, זכורה תקרית האספסוף של תיקי דיין, שבתקופת הבחירות של 1999 פרסמה את חברת ויטה, ומעדה בלשונה. ויטה הורידה מיד את הפרסוםמועצת החלב האמריקאית גם היא נאלצה להסיר מודעה של השחקניות התאומות אולסן לאחר אישפוזה של אחת מהן במוסד לגמילה מסמים. גם איציק זוהר, שכיכב בפרסומת של פלאפון נגד אלימות במגרשים, שגה כשבחר לפרוק את כעסו דווקא על שחקנה האתיופי של הקבוצה היריבה. פלאפון לא התמהמהה, וערכה את התשדיר מחדש ללא זוהר.

עלינו אם כן לשאול למה למרות הסיכונים והאפקטיביות המוטלת בספק של שימוש בסלבריטאי חיפוש חיפוש עבודה כדובר פרסומי, ממשיכות חברות להשתמש באסטרטגיה זו? לפי דעתי לא נמצא עד היום כלי מדויק שיוכל באופן גורף למדוד את הצלחתו העתידית של הסלבריטאי, וייתכן שבעתיד ניתן יהיה לצמצם את סיכוי לפגיעה במותג. אם זאת חשוב לומר שכבר כיום ברור שעל החברות השונות לנהוג במשנה זהירות בבואם לבחור את המפורסם שייצגם. כדי להצליח בפרסום ולצמצם את האפשרות של פליטת פה הרסנית, ייתכן ועדיף לחברות להכיר את הסלב ולהעריך אותו כאדם בעל אמפתיה, כנות ואמינות. בנוסף לטעמי צריך הצרכן להיות בעל כבוד לסלבריטאי. למרות כלהמהמורות העומדות בפני יישום אסטרטגיה זו, הרי שבמקרים לא מעטים סלבריטאים אכן תרמורבות להצלחת המותג שפרסמו. לדוגמה מאז חתימת החוזה בין חברת נייקי לביןוודס עלה רווח המכירות של נייקי ב-50 מיליון דולרעד ל-250 מיליון דולר ב6 שנים. בר-זוהר ויהודה לויעושים טוב למותג פוקס, וגם יעל אבקסיס ודודי בלסר, שידרגו אתהמותג קסטרו והיו שווים את ההשקעה.

jammer
מחשבים ניידים
חיפוש עבודה







מקור המאמר

תגיות מומלצות רוצים לקדם כאן תגית? לחצו כאן >>
דומיינים למכירה  |  עיצוב לוגו  |  ישראל  |  עיצוב אתרים
עוד על עסקים
יבוא מסין - מדריך ליבואן המתחיל - ביקור בתערוכות בסין   למאמר המלא לחצו כאן >>
תתעוררו - ככה עושים ביזנס!!!   למאמר המלא לחצו כאן >>
מדוע נופלים עסקים קטנים ובינוניים?   למאמר המלא לחצו כאן >>
עסק קטן = עסק גדול, או שלבים הכרחיים בהקמת עסק חדש   למאמר המלא לחצו כאן >>
ביזנס בשאנטי- על מנהלים, עובדים, ארגונים ו..אנרגיות   למאמר המלא לחצו כאן >>
מהי אפקטיביות האימון בארגונים   למאמר המלא לחצו כאן >>
מה עושה תוכנית עסקית להצלחה ואיך מגיעים אליה- בזמן   למאמר המלא לחצו כאן >>
איך לעבוד מהבית ולשמור על השפיות שלך!   למאמר המלא לחצו כאן >>
6 שאלות שכיחות על שווקי חיזוי בארגונים   למאמר המלא לחצו כאן >>
מהי אסטרטגיה?   למאמר המלא לחצו כאן >>
אלמנטים קריטיים להצלחתו של שינוי ארגוני   למאמר המלא לחצו כאן >>
שיחת ועידה: הישיבה הבלתי נראית   למאמר המלא לחצו כאן >>
אינדקס עסקים הינו מרכז מידע מקוון המשמש שני קהלים מרכזיים בעיקר   למאמר המלא לחצו כאן >>
 4612 תגיות באינדקס אתרים מבוסס תגיות הוסף אתרך לאינדקס >>
שירותים (350) בריאות (302) תיירות ונופש (278) חתונות ואירועים (253)
בית וגן (249) קניות וחנויות (212) פנאי ובידור (206) עסקים (195)
אינטרנט (155) מחשבים (152) לימודים (149) אוכל (139)
רכב ותחבורה (131) חוק ומשפט (127) טיפוח ויופי (125) כספים (122)
ספורט (110) עיצוב ואמנות (106) פרסום ושיווק (102) ילדים ותינוקות (96)
בניית אתרים (94) מתנות (93) הריון ולידה (93) נדל"ן (88)
צילום (83) אופנה והלבשה (80) חדשות ואקטואליה (78) בעלי חיים (73)
עבודה (64) אהבה ויחסים (60) אינדקס (55) משפחה (54)
מבוגרים (54) נשים (42) משחקים (42)
הוספת תגית חדשה חינם
הקלידו תגית רצוייה: (מילה או מחרוזת)

בחרו קטגוריית סיווג: (לקישור התגית)
בדקו זמינות של תגית רצויה
תגית: מילת מפתח אחת או צירוף מילים

למה תגיות?
כי תגית מתוך אינדקס תגיות תביא תעבורה נוספת לאתר שלך.

כי אינדקס אתרים של תגיות, משלב גם תכנים בתחומים השונים.

כי תהליך הוספת תגית לאינדקס פשוט, מהיר וללא צורך בהרשמה.

כי אינדקס תגיות מעניק תגית בלעדית עם קישור ישיר לאתרכם.

כי באינדקס אין כפל תגיות וכל תגית תקושר תמיד לאתר אחד.

כי השירות ניתן חינם וללא התחייבות.


הוספת תגית לאינדקס התגיות נעשית בחינם
  הוספת תגית לאינדקס התגיות נעשית בחינם
לחצו כאן להוספת תגית >>
 

מעוניינים לקדם אתרכם בתגיות מומלצות באתר?
  מעוניינים לקדם אתרכם בתגיות מומלצות באתר?
לפרטים נוספים לחצו כאן >>
 

כמה פשוט להוסיף תגית חדשה לאינדקס?
  כמה פשוט להוסיף תגית חדשה לאינדקס?
קראו על איך זה עובד >>
 
ראשי | איך זה עובד? | הוסיפו תגית חדשה | קידום תגיות | פנו אלינו
כל הזכויות שמורות © תגיות אינדקס אתרים