אינקדס תגיות | ראשי | איך זה עובד? | הוסף תגית חדשה | קידום תגיות אינדקס אתרים

אינדקס אתרים

מבוסס תגיות
על עסקים   |   מאמרים, כתבות, ידיעות, סקרים, חדשות, מדיה, הכל... על עסקים
מהי אפקטיביות האימון בארגונים

תחום האימון העסקי (קואצ'ינג) שקיבל דחיפה רצינית בשנות השמונים המוקדמות הגיע, לדברי מחקר של הרווארד, למחזור של ביליון $ בעולם כולו בשנת 2004 ול2.4 ביליון $ בשנת 2006. (הCAGR הוא לפחות 18% עד שנת 2011).

לפי מחקר של PWC ישנם כ-30,000 מאמנים ברחבי העולם (נתון שיש האומרים שהינו גדול יותר). בישראל בלבד, אוכלוסיית בוגרי בתי הספר השונים (מחמשת המובילים) הינה של כ 3000 איש!! רובם מאמנים אישיים/פרטיים.

בחברות המובילות בארה"ב (על פי מחקר של פאסט קומפני) ברשימת ה"פורצ'ן 500" -60% כבר משתמשים בשירותי אימון עסקי על סוגיו השונים.

מהי אפקטיביות אימון עסקי בארגונים ?

תחום האימון העסקי קיבל דחיפה רצינית בשנות השמונים המוקדמות והגיע לדברי מחקר של הרווארד, למחזור של ביליון $ בעולם כולו בשנת 2004 ול2.4 ביליון $ בשנת 2006. (הCAGR הוא לפחות 18% עד שנת 2011).

לפי מחקר של PWC ישנם כ-30,000 מאמנים ברחבי העולם (נתון שיש האומרים שהינו גדול יותר). בישראל בלבד, אוכלוסיית בוגרי בתי הספר השונים (מחמשת המובילים) הינה של כ 3000 איש!! רובם מאמנים אישיים/פרטיים.

בחברות המובילות בארה"ב (על פי מחקר של פאסט קומפני) ברשימת ה"פורצ'ן 500" -60% כבר משתמשים בשירותי אימון עסקי על סוגיו השונים.

במחקר שנערך במאי 2007 בישראל השתתפו כ-60 מנהלים בכירים בחברות מובילות במשק שהעריכו את שביעות רצונם מסוגים שונים של ייעוץ בנושא תחרותיות. מבין 98 המנהלים הבכירים שהשתתפו בדירוג חברות הייעוץ המובילות במשק - 23% מהעסקים דיווחו שהם מעוניינים באימון בסל הייעוץ שלהם. החברה שדורגה כחזקה ביותר בשירותי האימון הינה Coaching של טל רונן אשר דורגה כמותג החזק ביותר.

במחקר הובהר שאצל 23% מהחברות אימון הוגדר ככלי המועדף על ידי חברות לצורך הגברת יעילות ותחרות. אחד הצרכים המרכזיים שאותו דורשים המנהלים הוא אימון.

באמצעות מחקרים שונים, (אשר חלק מתוצאותיהם מצורפות בטבלאות), כמו גם מחקר אמפירי לו אנו שותפים בימים אלו בארץ והמתבצע בשיתוף אוניברסיטת מונאש מאוסטרליה מתחוורים והולכים ממצאים מעניינים ביחס לתחום כולו.

יעילות האימון והשפעתו בארגונים:

ב-1997 במחקר שוק שבחן את יעילות אימון מובילים על 25 מנכ"לים בכירים(Gegner, 1997) דווחו :

* 100% העידו כי האימון השפיע לטובה על חייהם האישיים.
* 84% על תחושות טובות בקשר להשתתפותם באימון.
* 32% מהם דיווחו על שיפור בביצועיהם
* 24% דיווחו כי בעקבות האימון הם חוו צמיחה והתפתחות כגון - פתיחות רבה יותר לשינויים והגברת ביטחונם האישי.

בראיונות שנערכו עם 75 בכירים ו-15 מאמנים בחברות ה"פורצ'ן 100" שהתאמנו בזמן המחקר, דווח כי נחוו רמות שונות של למידה אישית כגון :

* פיתוח יחסים ופרספקטיבות חדשות
* עלייה בביטחונם האישי,
* רגישות לאחרים,
* עלייה ביכולת להתאים עצמם לנסיבות ולהתגמש יותר (hall et al., 1999).

נתונים נוספים המציגים תמונה מרתקת על האפקטיביות של אימון לארגון

צמיחה ואפקטיביות למנהל הבכיר:

אימון בכירים לא יהיה יעיל ללא נכונות המתאמן להתפתח ולהשתנות!

שישה בכירים שרואיינו (laske, 1999), על חוויות האימון שלהם, תמכו בהנחה שאימון בכירים לא יהיה יעיל ללא נכונות המתאמן להתפתח ולהשתנות! זאתי מסקנה שאני מקבל ומחזק לאחר ניסיון של 20 שנה באימון בכירים וגם כתוצאה מתוצאות מחקר שכלל 1361 מנהלים בכירים בחברה גלובאלית גדולה ואשר בוצע לאורך יותר משנה (Smither et al., 2003). מחקר זה הבהיר כי מנהלים בכירים שעבדו עם מאמן, הציבו מטרות ויעדים ספציפיים יותר מאלו שפעלו ללא מאמן. בכירים שאומנו היו פתוחים יותר לקבל משוב ורעיונות לשיפור יחסית לעמיתיהם שלא אומנו.

במחקר נוסף אשר בוצע בשנת 2003 (luthans & Peterson, 2003), התבהר כי ההכרה העצמית של המתאמנים הועצמה. האנשים סביב המתאמנים צמחו בצורה משמעותית (ברמת ההתנהגות, יכולות ויכולות בין-אישיות), נרשמה עלייה משמעותית בשביעות רצון המנהלים, מחויבות הבכירים לארגון עלתה בצורה משמעותית וחלה ירידה משמעותית בכוונות לעזוב את הארגון תוך השפעה משמעותית בביצועים העסקיים והארגונים (רווח במכירות, תפוקה יחידתית, איכות, שביעות רצון לקוחות).

מה עדיף לארגונים? אימון פנימי או חיצוני?

בה בשעה שבשוק האימון הצמיחה המהירה ביותר מתרחשת בכמות המאמנים הפנים ארגוניים, המחקרים מצביעים יותר ויותר על כך שישנה עדיפות רבה למאמנים חיצוניים לארגון והאפקטיביות רבה יותר בהעלאת רמת הביצועים והתוצאות בעבודת הצוות יחסית לאימון אשר מתבצע על ידי חבריהם בארגון (Sue-Chan & latham, 2004) האמון והקרדיט שניתן למאמנים החיצוניים היו, בצורה משמעותית, גבוהים יותר. (זוהי גם השקפת העולם שלי, מניסיוני בתחום בשנות ה-80 בארה"ב. ברגע שהמאמן ו/או היועץ הופך לחלק מהארגון ותרבותו - יכולותיו והשפעתו מחווירות משמעותית ובמהירות רבה והערך המוסף נעלם והתרבות מכחידה את השונות!)

סוגים שונים של אימון בעסקים

מחקרים, סקרים ומאמרים שמתחילים להוות בסיס למחקר אמיתי וראוי מאפשרים לנו לדעת בצורה טובה יותר מה ישרת, מה יתמוך בחברות ומה יהווה השקעה ולא הוצאה לארגונים עסקיים ואחרים. בימים אלו ממש גם הכנסנו מדדים וליווי של "°360" שמאפשרים לחברות בישראל להפוך את האימון להשקעה מנוהלת עם ROI ברור ומדיד ולא הוצאה שנועדה להעצים אנשים בדרך למקום עבודתם הבא (ועל חשבון המעסיק).

עלות פיתוח אנשים בארגונים איננה מאפשרת בזבזנות. יש "לחנוך לנער על פי דרכו", להתייחס לאימון כמו בנבחרות ספורט מקצועניות ו"לחנוך לארגון על פי דרכו ותרבותו".

היום כבר ברור שלא כל ארגון ראוי לאימון וגם לאלו שרוצים באימון - יש סוגים שונים של תרבויות שמחייבים סוגים שונים של מאמנים. סיכוי ההצלחה הוא חלק מההתאמה!

כדי לעשות סדר ראשוני, אציג מספר הבחנות יסוד:


ביזנס קואצ'ינג - האימון הוא לעסק! הלקוח הוא העסק שמיוצג על ידי הבעלים, שמגיע לאימון. האימון עסוק בפיתוחו של העסק/יזמים/יוזמות. האדם הוא האמצעי, העסק הוא המטרה!


אימון מנהלים - עוסק בפיתוח יכולות המנהל מול עצמו (ניהול עצמי) ומול אנשיו בתוך הארגון, °360 ובאפקטיביות הזרוע הניהולית אם כמנהל ואם כ"מנהל מאמן" המודל החדש של מנהלים. פיתוח מנהלים הוא השקעה אסטרטגית מהרמה הגבוהה ביותר.


אימון בכירים/אקזקיוטיב - אימון לבכיר בארגון שעסוק בהובלת הארגון ולקביעת עתידו ברמה האסטרטגית (מוביל / מנהל) האימון עסוק בהובלת הארגון כפלטפורמה ושם דגש על יכולות המובילות של הבכיר מחד ויכולותיו להאציל, להעצים ולפתח את אנשיו כמנהל ומאמן "על" מאידך. אימון זה מורכב ומחייב את הכרת התחומים האחרים לעומקם. יש צורך בהכרת אוסף "שפות" שונות.

אימון למאמנים ארגוניים - פיתוח מנהלים כמאמנים פנים ארגוניים ויצירת שפה ניהולית חדשה של המנהל כמאמן- מנהל. לאור הקושי של התפקיד "מאמן/שחקן" יש לפתח מיומנויות ויכולות שמאפשרות לשרוד בתפקיד.


לסיכום:

אימון עסקי הוכח וממשיך להיות מוכח כהשקעה כדאית וחד משמעית! לארגונים וחברות עסקיים שמעוניינים להשקיע באנשיהם ובצמיחתם חייבים להכין, ללמוד ולהשקיע בהתאמת האימון לחברתם ברמות השונות וברבדים השונים. אני מציע "לדגום" את הארגון באמצעות אימון עסקי ראשית, לפני כניסה מאסיבית והשקעה המונית. האימון הינו השקעה ויש לנהלו ככזה: ההחזר להשקעה חייב להיות ברור, מדיד ונהיל! אסור שזו תהיה הוצאה! זאת השקעה!

זול יותר לאמן "סנוניות" שמהן ניתן ללמוד על מוכנותו, תרבותו ורצינותו של הארגון לפני שמשקיעים בעלויות תחת תקציב הדרכה שלא מאפשר מדידה ובורח לכיוון ההדרכה במקום לנוע לכיוון ההנהלה!




מקור המאמר: reader - מאגר מאמרים במגוון תחומים לשימוש חופשי

תגיות מומלצות רוצים לקדם כאן תגית? לחצו כאן >>
דומיינים למכירה  |  עיצוב לוגו  |  ישראל  |  עיצוב אתרים
עוד על עסקים
יבוא מסין - מדריך ליבואן המתחיל - ביקור בתערוכות בסין   למאמר המלא לחצו כאן >>
תתעוררו - ככה עושים ביזנס!!!   למאמר המלא לחצו כאן >>
מדוע נופלים עסקים קטנים ובינוניים?   למאמר המלא לחצו כאן >>
עסק קטן = עסק גדול, או שלבים הכרחיים בהקמת עסק חדש   למאמר המלא לחצו כאן >>
ביזנס בשאנטי- על מנהלים, עובדים, ארגונים ו..אנרגיות   למאמר המלא לחצו כאן >>
מה עושה תוכנית עסקית להצלחה ואיך מגיעים אליה- בזמן   למאמר המלא לחצו כאן >>
איך לעבוד מהבית ולשמור על השפיות שלך!   למאמר המלא לחצו כאן >>
ניתוח עסקי של פרוייקט פנטזי   למאמר המלא לחצו כאן >>
6 שאלות שכיחות על שווקי חיזוי בארגונים   למאמר המלא לחצו כאן >>
מהי אסטרטגיה?   למאמר המלא לחצו כאן >>
אלמנטים קריטיים להצלחתו של שינוי ארגוני   למאמר המלא לחצו כאן >>
שיחת ועידה: הישיבה הבלתי נראית   למאמר המלא לחצו כאן >>
אינדקס עסקים הינו מרכז מידע מקוון המשמש שני קהלים מרכזיים בעיקר   למאמר המלא לחצו כאן >>
 4612 תגיות באינדקס אתרים מבוסס תגיות הוסף אתרך לאינדקס >>
שירותים (350) בריאות (302) תיירות ונופש (278) חתונות ואירועים (253)
בית וגן (249) קניות וחנויות (212) פנאי ובידור (206) עסקים (195)
אינטרנט (155) מחשבים (152) לימודים (149) אוכל (139)
רכב ותחבורה (131) חוק ומשפט (127) טיפוח ויופי (125) כספים (122)
ספורט (110) עיצוב ואמנות (106) פרסום ושיווק (102) ילדים ותינוקות (96)
בניית אתרים (94) מתנות (93) הריון ולידה (93) נדל"ן (88)
צילום (83) אופנה והלבשה (80) חדשות ואקטואליה (78) בעלי חיים (73)
עבודה (64) אהבה ויחסים (60) אינדקס (55) משפחה (54)
מבוגרים (54) נשים (42) משחקים (42)
הוספת תגית חדשה חינם
הקלידו תגית רצוייה: (מילה או מחרוזת)

בחרו קטגוריית סיווג: (לקישור התגית)
בדקו זמינות של תגית רצויה
תגית: מילת מפתח אחת או צירוף מילים

למה תגיות?
כי תגית מתוך אינדקס תגיות תביא תעבורה נוספת לאתר שלך.

כי אינדקס אתרים של תגיות, משלב גם תכנים בתחומים השונים.

כי תהליך הוספת תגית לאינדקס פשוט, מהיר וללא צורך בהרשמה.

כי אינדקס תגיות מעניק תגית בלעדית עם קישור ישיר לאתרכם.

כי באינדקס אין כפל תגיות וכל תגית תקושר תמיד לאתר אחד.

כי השירות ניתן חינם וללא התחייבות.


הוספת תגית לאינדקס התגיות נעשית בחינם
  הוספת תגית לאינדקס התגיות נעשית בחינם
לחצו כאן להוספת תגית >>
 

מעוניינים לקדם אתרכם בתגיות מומלצות באתר?
  מעוניינים לקדם אתרכם בתגיות מומלצות באתר?
לפרטים נוספים לחצו כאן >>
 

כמה פשוט להוסיף תגית חדשה לאינדקס?
  כמה פשוט להוסיף תגית חדשה לאינדקס?
קראו על איך זה עובד >>
 
ראשי | איך זה עובד? | הוסיפו תגית חדשה | קידום תגיות | פנו אלינו
כל הזכויות שמורות © תגיות אינדקס אתרים